16 Şubat 2014 Pazar

Pırasalı Sünger Kek

Bugünkü tarifimin yıldızı pırasa. En sevdiğim sebze diyebilirim; ister salatası, ister zeytinyağlısı, ister börekte, ister kekte, her şekilde piştiğinde afiyetle yerim. :) Geçen haftalarda Tadım Sevdiklerim köşesinde bir arkadaşımda yediğim pırasalı ekmekten ilham alıp bu tarifi hazırladım. Göz kararı katıp karıştırdığım tüm malzemeler mükemmel uyumda ve kıvamda pişti. İyi kabaran bu keki tadanlar da çok beğendiği için gönl rahatlığıyla tarifimi paylaşmak istedim. Çok kolay, çok pratik, misafir kapıdaysa ve evde birkaç parça pırasa varsa, hemen yapabileceğiniz, değişik ve hafif bir lezzet oldu. Tadanlar çok beğendi. Çay saatinde bir dilim pırasalı kek, bir parça peynir ideal ara öğün oldu bence. İleriki günlerde farklı versiyonlarını da deneyeceğim.

Malzemeler:
4-5 sap pırasa
2 yumurta
1 bardak ve çeyrek bardak mısır unu
3/4 bardak beyaz un
1 paket kabartma tozu
1 bardak yoğurt
1/2 bardak sızma zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı mahlep
1 çay kaşığı karabiber
2 - 3 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
Çörek otu
Susam

Hazırlanışı:
1. Pırasaları güzelce yıkayıp incecik doğruyoruz. Robotun rende bölümünde ya da doğrama bölümünde de hazırlayabiliriz. Pırasa piştiğinde yumuşadığı için kekin arasında erimesini değil, dişe gelmesini istediğimden bıçakla kesmeyi tercih ettim.
2. Yumurtaları, unu, kabartma tozunu, zeytinyağını, yoğurdu, tuz, karabiber ve mahlebi de ekleyip tüm malzemeleri güzelce ve pürüzsüz kıvama gelene kadar çırpıyoruz. Evdeki mısır unu bir bardaktan biraz fazlaydı, ikinci bardağın çeyreğini mısır unu, kalanını da beyaz unla doldurdum ve bu oran tam kıvamını buldu. Dilerseniz bire bir ölçüyle de deneyebilirsiniz; ben tarifte tamı tamına kullandığım miktarı yazmak istedim.
3. Karışıma pırasaları katıp güzelce karıştırıyoruz. Kare şeklinde bir fırın kabını zeytinyağı ile yağlayıp karışımı döktükten sonra üstüne elimizle birkaç dilim beyaz peyniri ufalıyoruz. Çorba kaşığının arkasıyla düzeltip hamurun altına itiyoruz peyniri.
4. Hepsinin üstüne bolca susam ve çörekotu kattıktan sonra önceden ısıtılmış 200 derece fırında 35-40 dakika pişiriyoruz. Soğuyunca dilimlenmesini tavsiye ederim. Afiyet olsun!  
 Bol pırasa! Üstüne bir parça beyaz peynir. Lor da kullanılabilir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder